חינוך בקרית טבעון – דו"ח מצב 2013

קריית טבעון הינה מועצה מקומית השוכנת במחוז חיפה בצפון. בקרית טבעון מתגוררים כ – 17,000 תושבים. מערכת החינוך בקרית טבעון מונה כ 3100 תלמידים. מחלקת החינוך בקרית טבעון אחראית על […]

קריית טבעון הינה מועצה מקומית השוכנת במחוז חיפה בצפון. בקרית טבעון מתגוררים כ – 17,000 תושבים. מערכת החינוך בקרית טבעון מונה כ 3100 תלמידים.

מחלקת החינוך בקרית טבעון אחראית על 23 גני ילדים, 3 בתי ספר יסודיים של המועצה, ובית ספר יסודי אנתרופוסופי פרטי, חטיבת ביניים ובית ספר תיכון.

במבחני המיצ"ב שנערכו בשנים האחרונות ואשר תוצאותיהם פורסמו לאחרונה, היה הציון הכולל של החינוך בקרית טבעון 69 . הדעות חלוקות לגבי היותו של ציון זה טוב או טעון שיפור.

מערכת החינוך בקרית טבעון – נתונים ומספרים

במערכת החינוך בקרית טבעון כולה לומדים 3098 תלמידים. התלמידים מחולקים לפי מוסדות לימוד בסדר הבא:

  • בגני הילדים בקריה לומדים 575 ילדים.
  • בבתי הספר היסודיים לומדים 148 תלמידים.
  • בחטיבת הביניים חומדים 540 תלמידים.
  • בבית הספר התיכון לומדים 500 תלמידים.

מערכת החינוך בקרית טבעון כוללת: 23 גני ילדים, 3 בתי ספר יסודיים ממלכתיים: קריית עמל, נרקיסים ורימונים. בית ספר יסודי אנתרופוסופי "שקד", בית ספר יסודי ממלכתי דתי "יבנה", חטיבת ביניים ובית ספר תיכון ("אורט גרינברג").

מידע נוסף: בית ספר ממלכתי קרית עמל

חטיבה – אורט גרינברג

תוצאות מבחני המיצ"ב

לאחרונה פורסמו תוצאות המיצ"ב מהשנים 2009 – 2012 , מבתי הספר בכל רחבי הארץ. את התוצאות ערך וסיכם מכון מדל"ן.

סיכומי המיצ"ב מדרגים את כל היישובים בארץ בהתאם לרמת הידע של התלמידים, רמת האלימות ורמת השחיקה של המורים. בתוך כל יישוב מדורגים בתי הספר השונים מבית הספר הטוב ביותר לבית הספר בעל הציונים הנמוכים ביותר.

בחינת המיצ"ב, היא בחינה הבודקת את רמתם של התלמידים בכל רחבי הארץ במקצועות הליבה הבאים: שפת אם, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה ואנגלית.

קרית טבעון דורגה בדרוג זה בציון של 69, האומר כי 69% מהרשויות האחרות ברחבי הארץ נמצאות מתחתיה. שני בתי ספר מורידים את הציון הכולל של קרית טבעון בצורה משמעותית: בתי ספר אלה הם פנימית רמת הדסה, אשר נכללה בממוצע של קרית טבעון, אך למעשה איננה שייכת אל המועצה (מדובר בפנימיה בה שוהים ילדים בסיכון), וכן בית הספר הממלכתי דתי "יבנה" שציונו הכללי 13.

שאר בתי הספר של המועצה זכו לציונים גבהים יותר: בית הספר היסודי "קרית עמל" הוא בית הספר המוביל בקרית טבעון וציונו 98, אחריו בית הספר נרקיסים בציון 90.

בית הספר העל יסודי אורט גרינברג זכה לציון 78, ואילו בית הספר היסודי רימונים קיבל ציון 70. בית הספר האנתרופוסופי שנחשב לעילית בתי הספר בעיר זכה בציוני המיצ"ב לציון נמוך של 54 בלבד.

בתחתית הרשימה נמצא, כאמור, בית הספר הממלכתי דתי "יבנה" שציונו הוא 13 בלבד.

המדגם בדק נתונים נוספים מעבר לציוני התלמידים בבחינות והמדדים הם רמת האלימות בבית הספר, רמת השחיקה של המורים וכן שביעות הרצון של התלמידים מהלימודים בבית הספר.

מבחינת רמת האלימות, בית הספר המדאיג ביותר הוא בית הספר הממלכתי דתי יבנה, שם דווחו 75% מהתלמידים כי חוו אלימות בחודש האחרון. בבית הספר קרית עמל המצטיין חוו 29% מהתלמידים אלימות בחודש האחרון. בבית הספר נרקיסים 22% מהתלמידים דווחו על אלימות, בבית הספר אורט גרינברג 18% , רימונים 14% , ובבית ספר שקד 8% .

מבחינת שביעות הרצון של התלמידים מבית הספר מוביל בית ספר "נרקיסים" עם 82% תלמידים מרוצים, בית ספר שקד האנתרופוסופי זכה ל 80% תלמידים מרוצים, כמוהו גם בית הספר קרית עמל, בבית הספר רימונים דווחו 79% על שביעות רצון בבית הספר יבנה 75% ובבית הספר אורט גרינברג 71% בלבד.

תגובת מערכת החינוך של המועצה המקומית היא כי המועצה משקיעה משאבים רבים בחינוך, וכי יילמדו לקחים וישנה שאיפה לשיפור ולמצוינות.

תגובות למאמר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.