קריית טבעון: אושרה תוכנית בהיקף 530 יח"ד

המאבק על דיור בר השגה מקבל חיזוק משמעותי: רשות מקרקעי ישראל אישרה לאחרונה להפקדה בתנאים את תכנית "שער טבעון", במסגרתה יתווספו 530 יחידות דיור לקריית טבעון – כשהייעוד המרכזי הוא […]

המאבק על דיור בר השגה מקבל חיזוק משמעותי: רשות מקרקעי ישראל אישרה לאחרונה להפקדה בתנאים את תכנית "שער טבעון", במסגרתה יתווספו 530 יחידות דיור לקריית טבעון – כשהייעוד המרכזי הוא זוגות צעירים.

על התכנית

תכנית "שער טבעון" נחשבת לאחת התכניות העיקריות המקודמות על ידי רשות מקרקעי ישראל בעת האחרונה. תכליתה היא הקמת 530 יחידות דיור לכדי שכונה חדשה, בשטחים חקלאיים אשר הושבו מקיבוץ שער העמקים. השכונה החדשה, שעתידה להיות מוקמת בשנים הקרובות, תהיה בצמוד לשכונת אלרואי אשר בקריית טבעון.

מה שחשוב לא פחות הוא ש-138 מבין יחידות הדיור (כרבע) מיועדים מראש לדיור בר השגה, והמחירים עליהן יהיו אטרקטיביים לכל הדעות.

אופי השכונה הנבנית

השכונה החדשה אמורה לספק מענה מלא לעוברים להתגורר בתוכה. תכנונה נעשה בתיאום מלא עם המועצה המקומית קריית טבעון, וזאת מתוך מטרה לתת מענה לשטחים פתוחים אשר נמצאים ברמת היישוב.

השכונה עתידה לכלול בתוכה בית אזור מסחרי, בית ספר יסודי, גני ילדים וכן אשכול גנים. כמובן שהמיקום בצמוד לשכונה אשר כבר עומדת על תילה נועד לספק לתושבים את המענה המשלים: בהקשר הזה, ניתן לציין את התכנון לחבר בין השכונות באמצעות גשר להולכי רגל, מהלך שצפוי כבר בשנים הקרובות.

באשר לאופי הבנייה, הרי שהוא מבוסס על שילוב בין בתים צמודי קרקע (בתים פרטיים) לבין בניינים בעלי מספר קומות. עם זאת, על מנת לשמור על האופי אשר מאפיין כיום את השכונה, הרצון הוא לבנות אך ורק בניינים של עד שלוש קומות.

צפיפות, ובנייה ירוקה

התכנית נועדה גם להתאים למאפיינים של תמ'א 35, תכנית המתאר הארצית המשולבת לבניה, לפיתוח ולשימור מבנים. צפיפות הבנייה בה תהיה נמוכה באופן יחסי, ותעמוד על 5.3 יחידות דיור לדונם, וזאת על מנת לעמוד בתנאי תמ'א 35 עבור יישוב אשר מוגדר כיישוב עירוני כפרי.

דגש עיקרי אחר שראו המתכננים לנגד עיניהם הוא על עמידה בעקרונות הבנייה הירוקה, הליך שמאפיין את תחום הנדל'ן בישראל כולו בשנים האחרונות. כך, השכונה עתידה להיבנות בהתאם לעקרונות הירוקים, להיות מבוססת על אנרגיה חלופית וכן להשאיר לא מעט שטחים ירוקים בינות לבנייני המגורים.

מטרות הפרוייקט

כפי שיעידו האנשים אשר נמצאים מאחוריו, תכנית "שער טיבעון" נועדה למלא מספר תפקידים עיקריים. ראשית, כמובן, לאפשר דיור בר השגה לזוגות הצעירים אשר מתגוררים כבר בקריית טבעון ונאלצים, מטבע הדברים, להתמודד עם עליית המחירים האסטרונומית של מחירי הדיור בישראל בשנים האחרונות.

מטרה נוספת של התכנית היא להביא ל"הגירה" חיובית של תושבים אשר מתגוררים כעת מחוץ לקריית טבעון. היות וגם כך אוכלוסיה מרכזית של התכנית היא הזוגות הצעירים, הרי שנובע מכך הרצון לגרום להצערת היישוב האמור.

מצידו השני של המטבע, התכנית גם נועדה לתת מענה לחשש אשר מאפיין אי אילו גורמים בקריית טבעון, והוא סגירת מוסדות חינוך, ובכלל זה גני ילדים, עקב מספר מצומצם של צעירים.

תגובות למאמר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.